اخبار الشتراخبار لرستانالشتر لرستانمقالات و یادداشتهنرمندان الشتر

مردم را به جان هم انداختن بازی در جبهه دشمن است

یادداشت سردبیر

رهبر انقلاب در بیشتر سخنرانی های خود در چند سال اخیر به جهاد تبعیین اشاره دارند. دلیل این اهمیت از نگاه ایشان چیست؟
به زعم نگارنده جهاد تبعیین به تعبیری می بایست آشکار سازی سیاست های دشمن در مقابله با همدلی و همبستگی مردم ایران باشد .

عدم موفقیت در تلاشهای سالهای اخیر دشمنان این نظام از دریچه تحریم و ترور و ایران و اسلام هراسی در جهان، موجب شده است که از راه درونی و با کمک نفوذ فرهنگی در راه انحطاط نظام اسلامی گام بردارد .

جای تاسف دارد که برخی افراد و صاحب منصبان و صاحبان تریبون ، آگاهانه یا نا خودآگاه در جبهه دشمن بازی میکنند و با اظهار نظر های نابجا و لجبازی، مردم ناراضی و معترض از مشکلات اقتصادی را دو طیف و دسته کرده اند و ملت را به جان هم انداخته اند.
این همان نقطه ضعفی است که باید فیلتر های نظام در مورد آن تبعیین کند و با حذف افراد و منابع ایجاد تنش و تصمیم گیری های غلط به بازگشت آرامش جامعه کمک کند.

گره زدن مساله حجاب به نارضایتی های اقتصادی از نظر عموم کارشناسان و عموم مردم کاری عبث و بیهوده است ، کما اینکه نتیجه عکس خواهد داشت .با به جان هم انداختن مردم جامعه و ایجاد فضای دوقطبی صورت مسئله پاک می شود.
تغییرات در ساختار کلی نظام باید صورت گیرد . این تغییرات می تواند از نهاد و رسانه ملی که زیر نظر مستقیم رهبر انقلاب است صورت گیرد شاید با ورود افکار مردمی تر به این رسانه بتوان از قدرت رسانه برای کاهش تنش و آشتی ملی استفاده کرد.
همچنین دولت با اصلاحات جدی در تیم های اقتصادی و سیاست خارجی بتواند شرایط بهتری را فراهم کند .مجلس شورای اسلامی که در دو سال اخیر بیشترین شوک ها و تنش را در جامعه ایجاد کرده است نیاز اساسی به تغییر در نگرش خود نسبت به مسائل روز جامعه را داشته باشد.

مجلس توانایی مقابله با اعمال سلیقه برخی نمایندگان ذی نفع که پا فشاری بر عقاید خود دارند و خواستار تحمیل افکار و تامین منافع خود هستند را ندارد، چگونه میتواند برای ملت در جایگاه نظارت قرار بگیرد و تصمیم گیری کند؟

همچنان که قبلا هم نوشته ام مجددا تاکید میکنم اینک که نظام یکدست شده است و جناح رقیب از صحنه کنار گذاشته شد فرصتی برای جلب اعتماد مردم در بین جناح اصولگرا به وجود آمد و مردم انتظار داشتند که شرایط بهتری پیش آید که متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است و ادامه این روند متاسفانه ذهنیت ها را نسبت به چهارچوب نظام عوض خواهد کرد.

تا که دستت می رسد کاری بکن پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

داود حسنوند
پایگاه خبری پیک ایشتار

اخبار الشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا