اخبار الشتراخبار ایران وجهاناخبار لرستانالشترالشتر لرستانتاریخ الشترطبیعت الشتر

شهرداری بی هنر الشتر

نقدی بر عملکرد شهرداری الشتر

چرا شهرداران و شورای شهر الشتر، هیچ هنری جز رنگ کردن بلوار ها و خراب کردن و دوباره ساختن میادین شهر ندارند؟

سالهاست در شهر الشتر شاهد تفکر و تحول بنیادی و توسعه شهری در الشتر نیستیم .
یکی از وظایف شهرداری ها توسعه شهری و افزایش درآمد شهرداری از طریق توسعه اماکن درآمدزا برای تامین مخارج شهرداری هاست که شهر الشتر سالهاست از این نعمت بی بهره است .

سالهاست که در این شهر شاهد بی نظمی ها و فقدان مدیریت شهری و شهر سازی هستیم . از میدان بازارچه شهرداری تبدیل شده به آبنما باز تجاری شده تا میدان کتل و مجسمه فردوسی به حاشیه رانده شده که عبور کنیم به چهارراه سنگ فرش شده توسط نوابغ شهرداری می رسیم که از قضا مسیر رسیدن به میدان ورودی و خروجی شهر که با میدان بز رشد کرد و با خوردن چمن های میدان پرچمش اکنون به میدانی شبیه ویفر تغییر پیدا کرده است خواهیم رسید.

اگر از سمت فیروزآباد هم وارد شهر شوید ، البته اگر از این جاده منحوس جان به درد بردید، به بلوارهای خیابان کلانتری خواهید رسید که هر ساله با بلوکهای یک شرکت جدید که از دوستان شورای شهر هم باشد و هر ساله رنگ جدید با خود میگیرد مواجه خواهید شد. زمانی هم که شهرداران به هر دلیلی کنار گذاشته شوند یک نفر به صورت رزرو در کادر شهرداری هست که بلافاصله با نشستن بر صندلی چراغانی های جدیدی راه می اندازد و در زمانی کوتاه با پیدا شدن  گزینه مناسب از نگاه شورای شهر، باز کنار گذاشته می شود تا زمان خلع شهردار جدید. این اوج ذوق و هنر شهرداریهای ما در مدیریت شهری است.

با حضور شهرداران مختلف اعم از متخصص و غیر متخصص و تحصیل کرده و دیپلمه در مسند شهردار این شهر، تنها حرکتی که از نظر ایشان مثبت ارزیابی می شود ! رنگ کردن بلوارها و تغیر گلهای وسط بلواردر فصل بهار ، تخریب میدانهای ساخت شورای شهر قبل و ساختن میدان های بی مفهوم و زشت که هیچ تناسخی با فرهنگ این خطه اصیل تاریخی ندارد.

افق نگاه و چشم انداز مدیران و مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر الشتر در همین امورات خلاصه می شود.
از همین رو ، سالهاست در این شهر هیچ تفکری و برنامه ای برای توسعه شهری الشتر دیده نمی شود.

و داستانی که همچنان ادامه دارد…

اخبار الشتر 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا