اخبار الشتراخبار ایران وجهاناخبار لرستانالشتر لرستانفرهنگ الشترمقالات و یادداشت

سکوت مدعیان سیاست در ایران

یادداشت روز پیک ایشتار در خصوص واکنش رجال سیاسی و احزاب صاحب نام کشور

 سکوت مدعیان سیاست در ایران

🔹️از جمله نکات قابل تامل روزهای اخیر ،  در پی اعتراضات به وجود آمده در کشور که جرقه آن از مرگ خانم مهسا امینی که توسط گشت ارشاد دستگیر و در اداره پلیس جان باخت ، سکوت مرگبار احزاب و رجال سیاسی کشور بود .

🔹️سخت گیری های قانون حجاب  و همچنین اوضاع نابسامان اقتصادی کشور و خبرهای روزمره فساد های متعدد مالی که از دولت نهم آغاز شده و همچنین نا امید شدن مردم از سیاستهای دولت های جدید نسبت به اصلاح امور و ادامه نابسامانی ها و گسترش ادامه دار فساد و ناتوانی دولت سیزدهم ، علی رغم شوآف های متعدد مبارزه با فساد در دولت اقای رییسی، موجب شد که نسل جوانتر لب با شکایت گشوده که شاید  در خیابان هویت گمشده خویش را جستجو کنند و صدای خود را با فریاد به گوش مسئولین برسانند .

نکته قابل توجه و مهم در این روزها ،
عدم اظهار نظر رجال سیاسی کشور از جمله  اصلاح طلبان ، رییس جمهوران سابق و گروهای سیاسی کشور بود که به زعم نگارنده دو دلیل میتواند داشته باشد .

1️⃣ دلیل اول : کاهش اعتبار این احزاب و اشخاص در بین مردم و نسل جدید ، و یقین به ناتوانی جناح و احزاب مختلف ،  که حاکی از افت شدید محبوبیت اصلاح طلبان و اصولگرایان و دیگر صاحب نظران سیاسی می باشد .

2️⃣ دلیل دوم : اختلاف  فاحش فکری و عقیده ای، بین نسل معترض و نسل اول انقلاب که عموما سیاستگذاری نظام را اجرا می کنند وجود دارد .

🔹️گروهای معترض فضای مجازی را سلاحی برای مبارزه و برآورد خواسته های خود میبیند ، سلاحی که نسل اول و دوم انقلاب که عمدتا سیاستگذاران کشور ، از این نسل هستنند ،  با آن بیگانه و همیشه در صدد انسداد و محدود کردن آن بوده اند .

🔹️فضای مجازی پنجره ای بسته نشدنی به دنیای پیرامون است و هر روز درحال رشد و توسعه است و مقابله با آن از نظر علمی و عقلی  محال است ،  حداقل در شرایط فعلی تحریمها که هر روز بیشتر هم می شود  .

🔹️عملکرد ناموفق صدا و سیمای کشور و کمبود رسانه های مستقل که می بایست پاسخگوی نسل جدید باشد مزید بر علت خواهد بود .

🔹️سیاست محدود سازی در نظام سیاسی ایران نیز همیشه با مقاومت روبرو بوده و درنهایت منجر به شکست خواهد شد .

🔹️بطور کلی می توان نتیجه گرفت که شکاف عمیقی بین نسل جدید که سلاح پیشرفته ای در دست دارد و نسل سیاستگذار عمدتا با سن بالا و بیگانه با فضای مجازی،  موجب سکوت سیاسیون و رجال  کشور ، در مواجه بااتفاقات اخیر در کشور شده است .

🔹️اصلاح طلبان و اصولگرایان  با سیاسی کاری و عدم توجه به خواسته های نسل جوان ، همچنین با ناکامی در طول ۴۰ سال عمر انقلاب عملا بازی را به نسلی که مقید به هیچ محدودیتی نیست ، مطالبه گر حقوق شهروندی است،  با دنیا در ارتباط و سرشار از آگاهی است  باخته است و حرفی برای گفتن ندارد .
🔹️اصولگرایان که همواره سنگ مردمی بودن را به سینه میزدند و تمامیت سیاسی کشور را نیز  در اختیار دارند ، با  به کار گیری افراد ناتوان در مدیریت حوزه های مختلف کشور بیش از پیش در آتش بی اعتمادی نسل جدید دمیدند و شرایط فعلی را به وجود آوردند .

✍️داوود حسنوند
صاحب امتیاز پایگاه خبری پیک ایشتار

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا