اخبار الشتراخبار لرستانالشتر لرستانورزش الشتر

رصد یک قلاده پلنگ در کوههای الشتر

یک قلاده پلنگ در دره هو کونگ فو

پیک ایشتار _ علی رضا رحیمی رئیس اداره محیط زیست شهرستان سلسله اظهار داشت: در منطقه ای موسوم به دره هو کونگ فو️ که محل تمرین ورزشکاران سبک هوکونگ فو است، یک قلاده پلنگ که اقدام به شکار یک راس گراز کرده بود توسط ورزشکاران این سبک در خرداد ماه ۱۴۰۲ مشاهده گردیده است و این مشاهدات نشان میدهد که قلمرویی بالغ بر ۱۰۰۰هکتاردر ️دره هو کونگ فو️ در اختیار این پلنگ قرار دارد.
رحیمی افزود: کوه های گرین به دلیل توانمندی عالی از لحاظ تعداد گونه های حیات وحش زیستگاه عالی و بالقوه برای پلنگ ایرانی بشمار می آید، البته این گونه پلنگ و دیگر گونه های موجود در این منطقه به خاطر وجود دامهای اهلی، سگهای گله، وشکارچیان ممکن است در معرض خطر قرار گیرند که می‌طلبد در این خصوص برنامه های آگاه سازی اجرا و آموزش های بیشتری به جامعه محلی داده شود که در صورت مواجهه با این گونه ارزشمند چه عکس العملی داشته باشند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سلسله همچنین از دامداران منطقه خواست در صورت مواجهه با پلنگ یا وارد شدن خسارت به گوسفندان توسط پلنگ ، احساسی عمل نکنند که باعث آسیب به این گونه با ارزش شود و موارد را از طریق اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پیگیری نمایند.

دره هو کونگ فو در ۲۰کیلومتری کوه های شمال شرقی شهرستان سلسله قرار دارد که محل تمرین ورزشکاران سبک هوکونگ فو به رهبری وحید شعبانی است.

اخبار الشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا